Maarten Kleijne & Liliane van Lier

Dec 5, 20201 min

Puberhart ... Hoezo?

Updated: Feb 8, 2021

Afgelopen 30 jaar hebben we duizenden gesprekken gevoerd met tieners, bijna altijd vanuit het thema: 3 x 5

HOOFD – HART - HANDEN + ZIEN - HOREN - RUIKEN - PROEVEN - VOELEN

Heel vaak hebben jongeren ons uitgelegd dat deze drie dimensies weliswaar alle drie belangrijk en onmisbaar zijn, maar dat voor hen het HART natuurlijk verreweg het belangrijkste is.

Dat laatste brengt met zich mee dat we veel verhalen hebben gehoord over het hart als ondergeschoven dimensie.

Marketeers en voorlichters appelleren bij jongeren vooral aan:

- Waar ze zin in hebben om te doen HANDEN, of

- Wat ze zouden moeten weten HOOFD

Docenten en leraren proberen leerlingen vooral heel veel aan het verstand te peuteren HOOFD of soms iets te leren om te doen HANDEN.

Tim: “Bij ons op school is het 90% HOOFD en 9.5% HANDEN, en ja ook nog 0,5 % HART”.

Van de ouders is het heel duidelijk dat ze van je houden HART, “als je ziet wat ze allemaal voor ons over hebben”. Maar in de communicatie van ouders gaat het vooral over:

- Wat je moet doen

- Wat je hoort te weten

Dus het puberhart voel zich welkom in de onderstroom, maar “vaak is het ook best vermoeiend”.

SARV gaat vooral over het HART als leidend instrument.

Vandaar dat @Cursus.Puberhart er nu is.

Deze cursus bedient niet alleen de Puberharten, maar is tegelijk ook goed voor Marketeerharten, Leraarharten en Ouderharten.

Zien we jullie binnen?

https://www.sarvinternational.nl/cursus-puberhart

    57