top of page

SARV Roots

5 dingen om te weten over SARV

  1. SARV is het oudste èn jongste jongerenbureau van Nederland.
    Er zijn 3 typen trajecten mogelijk.

     

  2. Pioniers, game-changers, kwieke bestuurders en originele marketeers zijn goed af met SARV als gids.
     

  3. Er zijn ruim 4,5 miljoen kinderen en jongeren in Nederland en 5 miljard wereldwijd. En alle markten en maatschappelijke ontwikkelingen hebben hier direct mee te maken.
     

  4. In alle markten en sociale domeinen heeft SARV research expertise.
     

  5. Het duiden van de actuele shift in global bewustzijn is ons uitgesproken specialisme.

18074119537077670.jpg

Al meer dan 30 jaar maakt SARV het verschil

Hoogste toppen, diepste wortels en mensenzeeën van beweging daartussenin. Organische processen. In kaart brengen en bestuurbaar maken met de inzichtelijke SARV-modellen. Al meer dan 30 jaar maakt SARV het verschil. Ook voor jouw markt en jouw doelgroep.  

 

Iedere beweging ontstaat vanuit 3 centrale levensdimensies, met vele subdimensies. Als je deze niet alle 3 in de smiezen hebt, blijft alles bij het oude. Als je dat graag wil heb je SARV niet nodig. Wanneer wel? Als je zoekend bent naar een verandering, verbetering of versnelling.

 

De naam SARV is afgeleid uit de Zoroastrische filosofie waarin 3000 jaar geleden de cipres boom, ‘SARV’ genoemd, met zijn vlamvorm symbool was van het zoeken naar waarheid.

SARV helpt zijn relaties en medewerkers de toekomst te veredelen zodat hij vruchtbaarder en leuker, en dus winstgevender wordt.

Maarten Kleijne:
Als kind was ik helemaal vol van één vraag:
hoe werkt de wereld en hoe kan dat beter?

Maarten Kleijne SARV

Maar ja, hoe kom je daar achter?

Gelukkig maakte ik al heel al heel jong kennis met Sokrates die de straat op ging en overal mensen vragen stelde en zo de meeste diepzinnige dingen ontdekte. Dus wilde ik vragensteller worden, hoewel alle ooms en tantes mij uitlegden dat dat beroep niet bestond.

Nou ja. Dan maar wijsbegeerte gaan studeren want dat had nog iets met Sokrates te maken. En daar vertelt een medestudent: ‘dat beroep van vragensteller waar jij het altijd over hebt bestaat wel, het heet marktonderzoeker, en bij bureau Makrotest zoeken ze nog werkstudenten’. 12 uur later was ik codeur bij Makrotest, beginnend marktonderzoeker. 

Omdat ik er van jongs af aan al jaren naar toe sudderde ging het heel hard toen ik eenmaal officieel begon als onderzoeker.

Tien jaar later had ik de fundamenten gelegd voor het begrijpen van de hoofdvragen: 

Hoe werkt het? Wat staat ons te wachten? En hoe kunnen we onze eigen toekomst scheppen? Organische modellen werden ontwikkeld, die nu bekend staan als de driedimensionale SARV-Cube, de SARV-Omnisensor voor zintuigelijke bewustzijnsprocessen, en het M&M model waar de evolutie en samenhang van alle behoeften-niveaus in de mensheid zichtbaar worden.

 

Ja en wat doe je dan?

De keuze om met een internationaal concern deze mooie modellen in vereenvoudigde vorm uit te rollen, of zelf een bureau op te richten met de focus op steeds dieper inzicht. Natuurlijk koos ik dat laatste en dat werd dus SARV.

'SARV is als geen ander in staat om de perceptie en onderliggende drijfveren van respondenten te duiden, tot op het punt dat gedrag en de markt voorspelbaar worden.'

Liliane van Lier:
Mensen die iets wensen.
Is dat niet ongeveer het leven in a nutshell?

Eerst dacht ik dat ik het dan maar groots en meeslepend moest zoeken in de wereld van geo-politiek gedoe, maar die bel doorprikte ik al snel. De World Youth Conference bij de VN leek me fantastisch, maar er gebeurde nagenoeg niets.

 

Maar wat dan wel?!?

Beginnen bij de mensen zelf dan maar, kijken of daar geheimen schuilen. En jawel! Gewoon bij en in alle mensen om me heen bleken grenzeloos veel wensen. Interessant! Daar kon ik wat mee en eenmaal in de wereld van jongerencommunicatie, onderzoek en oplossingen gestapt, bleek daar alles groots en meeslepend, maar dan in de kern. Jongerengeneraties interviewen in talloze landen, skaters, gamers, drop-outs, nerds, mainstreams, alles young en innovative vibes zo aan tafel, en iedere keer na zo’n focusgoep van 90 min. de insights over de toekomst op tafel. En dan…. met ze aan de slag ermee!

2._RAWSTUDIOS-jelle.draper-2020.12.23-Lilianevanlier-0714.jpg

‘Staat er dan maar 1 arbeids-mention in jouw CV?’ Ja duhh, als je hebt gevonden wat je wenst dan ga je daar gewoon mee aan de slag, overal en voor iedereen!

Vanuit SARV kunnen we met onze manier van werken nu eenmaal alle wensen van de mensen onderzoeken en beantwoorden. Van jong tot oud, van maatschappelijk complex tot klein maar fijn, van commercieel tot pubiek belang.

Omdat het allemaal gaat over: Mensen die iets wensen.

Toevallig snappen wij ‘n beetje hoe dat werkt.

“Janet, 13 jaar, in Colombia zei out of the blue...: ‘Liliane, Liliane, you must never stop shining. Always shine, for otherwise people will not see it.’"

Zij is mijn dagelijkse motor. Jongeren wereldwijd hebben allen een verhaal. Een hartsgeheim en diep verlangen. Wie heeft er tijd hen te horen...? Door wie voelen ze zich gehoord? Wie vertaalt hun verlangen in mogelijkheden met elkaar?

 

Ik doe een poging en dat is mijn werk.

Connecting the inner dots.

david.stegenga-2021.01.22-Maarten.Kleijn

Zullen we kennismaken?

Plan hier een afspraak in onze online agenda of bel even.

TEAM SARV

Maarten.jpg

Maarten Kleijne

Research Expert

Marketing Counselor

Nestor, Coach

Directeur

Liliane.jpg

Liliane van Lier

Research Expert 

Creative Solutions

Change Watcher, Speaker

Directeur

IMG_0431.jpg

Imèn

Kadry

23 jaar, Waterman.

 

Imèn is zelf. Haar hele leven al. Omgang met alle soorten mensen van allerlei leeftijden en komaf.

Kijkt, ziet, voelt, gaat.

Projecten runnen.

Nike voetbaltoernooi met

kids in de wijk.
Kickstarter Project 'Puberhart'.

Imèn is SARV

Nanette 

Vellekoop

22 jaar, Schorpioen.

Nanette, origineel en gevat. Scherpe pen, open geest. Luisteren, checken, integreren, kiezen, duidelijk.

Gevorderd en bloggend over  Internationale Betrekkingen in Groningen.

 

Doet redactie voor SARV.

Nanette is SARV

Fatima 

Cherradi

36 jaar, Leeuw. 

 

Jongeren straat & school research-radar.

Communicatiedier pur sang.

Hart op de goede plaats en op de tong als het er op aan komt.

Doet Real World street research SARV Drop-out Coach

Fatima is SARV

IMG_6719.jpg

Lisanne

Passa

 

25 jaar, Waterman.

Graphic designer

Anything Cultureel Erfgoed

Vlot & vlug met alles online

Grafisch & visueel vormgeven

& projectleider van Instagramcursus 'Puberhart'

Lisanne is SARV

Schermafbeelding 2021-05-24 om 23.00.58.

Julia

de Laat

19 jaar

Co-worker

Youngsters 

Into action

Coördineert & creëert Tiktok filmpjes

voor Instagram-cursus Puberhart en meer.

Op weg naar een short docu

Schermafbeelding 2021-05-24 om 22.58.09.

Romée Clazing

 

19 jaar

Co-worker

Youngsters 

Aandacht

Co-crëert Tiktok filmpjes voor Instagram-cursus Puberhart en meer.

Op weg naar een short docu

IMG_0422.jpg

Oguz
Sayin

 

19 jaar

Co-worker

Youngsters

Eigen wijze

Co-crëert Tiktok filmpjes voor Instagram-cursus Puberhart en meer.

Megan_Lloyd_Alina_Krasieva.webp

Megan
Lloyd

SARV Strateeg

Online Marketeer 

Seretonine-high focus,

Kansen & creatie,

overzicht & immer

on target.

Schermafbeelding 2021-06-20 om 23.25.37.png

Eline
Landgraf

SARV Business

Implementatie 

Scherp kijken, 

kansen zien

& doorpakken

17891871823379885.jpg

REVIEWS

'Dit traject leverde mij in 1x meer waarde op dan veel eerdere standaard kwalitatieve onderzoeken bij elkaar.'

bottom of page